Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Asociace pro mezinárodní otázky

Vyberte si z aktuálních projektů:

Zavřít

Aktuálně:

Přijímáme přihlášky do vzdělávacího programu Aklimatizace do 14. prosince!

Série seminářů věnovaná využití mediální výchovy

AMO AMO / Ed. 11. 8. 2018
Série seminářů věnovaná využití mediální výchovy

AMO ve spolupráci s běloruským Národním institutem vzdělávání (NIO) a Akademií postgraduálního vzdělávání (APO) zorganizovala další ze sérií věnovaných mediální výchově. První z nich se konal pro nejaktivnější běloruské pedagogy v prostorách NIO, následující tři poté na gymnáziích v Minsku, Pinsku a lyceu ve městě Ivaceviči.

Na začátku každého ze seminářů jsme mohli účastníkům představit sborník, který se nám nedávno podařilo na toto téma vydat. Stejně tak jsme mohli účastníkům ukázat první reportáže, které pomocí námi darované techniky udělala škola číslo 2 ve Stolině či upozornit na články vycházející na stránce www.nastaunik.info.

Samotné semináře vždy začínaly z prezentace toho, jak je možné se věnovat mediální výchově na prvním stupni základních škol. Zde byly Jiřím Benešem učícím na ZŠ v Panenském Týnci představeny různé projekty a formy práce, které ve výuce používá. Představil nám tak projekty o srovnávání stejné pohádky ve formě kresleného filmu a knihy či toho, jak lze v hodině využít třeba pohádku „Grinch“.

Na tuto prezentaci poté navázal Pavel Martinovský, který nejprve objasnil, jak moc je v chápání médií důležitá škola a jakým způsobem se v tomto směru vyvíjela pozice rodiny. Následovala jeho přednáška, která se soustředila na to, jak lze používat principy mediální výchovy na druhém stupni základních škol. V rámci ní se soustředil na důležitost nepřenosných médií typu stěny či toho, jak je možné v hodině využívat média typu mapy, karikatury a fotografie.

Celkově se našich seminářů zúčastnilo 103 běloruských pedagogů. Již tradičně se lépe projevili učitelé z oblastních škol a zejména ti z brestské oblasti. To se nijak nevymykalo našim předchozím zkušenostem, během kterých bylo vždy jasné, že zejména učitelé z Minsku a Mogilevské oblasti patří mezi ty méně aktivní a celkově hůře připravené přijímat nové myšlenky. Nejaktivnější školy s nejvíce inovativními myšlenkami je možné nalézt spíše v menších městech jihozápadního Běloruska. I přesto ale, neplánujeme naše aktivity regionálně omezovat a i nadále se plánujeme angažovat po celém území Běloruska.

Tagy
Tagy
Bělorusko 287
mediální výchova 102
LÍBIL SE VÁM ČLÁNEK? DEJTE NÁM TO VĚDĚT.
Odesláno, děkujeme.
Máte na srdci ještě něco? Sem s tím!
  • Vyplňte prosím všechna pole. Doplňte prosím zvýrazněné položky. Stala se chyba. Kontaktujte nás prosím na info@amo.cz
Odebírejte naše novinky: