V pondělí 13. května 2019 zahajuje Asociace pro mezinárodní otázky (AMO) v rámci celoročních připomínek výročí dvaceti let ČR v NATO osvětovou instagramovou kampaň „Máme NATO!“ zaměřenou na mladou generaci.
Instagramová kampaň Máme NATO! chce zcela osobní a neformální formou zprostředkovat podstatné informace o historii a fungování Severoatlantické aliance, hrdinech, misích a mýtech, které se váží k existenci této mezinárodní organizace. Instagramový profil by tak měl poukázat na smysl a hodnotu české účasti v NATO.
„Naším cílem je nejen informovat mladé o Severoatlantické alianci a oslavit 20 let od vstupu České republiky, ale i připomenout si výročí 70 let od založení NATO. Sociální síť Instagram má u nás na 2 miliony uživatelů a mladí jsou na ní více než na Facebooku, čehož chceme využít,“ uvádí ředitelka AMO Vlaďka Mušálková.
Kampaň je realizována ve spolupráci s kreativní agenturou StoryTLRS. „Mladé cílové skupině jsme se rozhodli představit NATO v prostředí, kde se cítí jako doma, tedy na Instagramu. Chtěli jsme pracovat rychle, ale zároveň co nejvíce pokrýt šíři témat, která NATO řeší. Nabourat jeho vnímání jako čistě vojenské organizace a ukázat jeho minulé, současné i budoucí úlohy a výzvy. Abychom ještě více provokovali a narušovali představu o NATO jako o drsné vojenské organizaci, rozhodli jsme se celý Instagram obléci do růžové a vést na něj ze zábavných a trochu provokativních Instastories,“ říká Creative Director ze Story TLRS Jakub Novák.