Spolu s nárůstem vnímání klimatické změny jako zásadního problému dnešní doby, vyvstává na globální úrovni čím dál častěji otázka, do jaké míry veřejné mínění v těchto otázkách ovlivňují dezinformace a cílená manipulace informačního prostoru.
Pozornost je věnována tomu, jak k jejich šíření přispívají sociální sítě, jakým způsobem tyto dezinformace využívají v rámci své vlastní agendy politici a politické strany i jakou roli v jejich šíření hrají komerční subjekty a asociace, které jsou na směřování klimatické debaty přímo zainteresované.
Toto téma, které je na globální úrovni předmětem detailního výzkumu a intenzivních debat, ovšem v českém prostředí zůstávalo spíše stranou pozornosti a doposud nebylo podrobněji zmapováno. Tento briefing paper si proto klade za cíl popsat tuto problematiku a vytvořit ucelený přehled o tom, do jaké míry a jakým způsobem téma klimatu figuruje v rámci již existujícího tzv. dezinformačního ekosystému a zda se v českém informačním prostoru objevují cílené snahy o diskreditaci daného tématu.