Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Asociace pro mezinárodní otázky

Vyberte si z aktuálních projektů:

Zavřít

Aktuálně:

Přijímáme přihlášky do vzdělávacího programu Aklimatizace do 14. prosince!

Do the Central European media show caution towards China?

Matej Šimalčík Matej Šimalčík / Ed. 14. 2. 2018

Matej Šimalčík komentuje postoj českých a slovenských médií k Číně.

Since the announcement of Chinese President Xi Jinping’s Belt and Road Initiative, China has focussed more and more on Central and Eastern Europe, and what started as China’s ‘charm offensive’ has developed increasingly sharp spikes in regional media outlets.

Local media outlets play the important role of intermediary in communications between China and the region. There are stark differences in the perceptions of China among individual countries in the region — especially between Slovakia and the Czech Republic, which both play a transit role in the Belt and Road Initiative.

Unlike in Slovakia, there have been several Chinese investments in the Czech Republic that are unrelated to Belt and Road transit networks. These range from investments in media to infrastructure to the purchase of the Slavia Prague soccer team. Chinese investment in the Czech Republic increased after the latter’s dramatic and pragmatic shift of foreign policy towards China in 2013. In early 2017, Slovakia similarly moved towards a more active foreign and economic policy regarding China.

Celý text najdete zde.

Původní vydání: Do the Central European media show caution towards China?

Přejít
Tagy
Tagy
Slovensko 233
Česká republika 2807
LÍBIL SE VÁM ČLÁNEK? DEJTE NÁM TO VĚDĚT.
Odesláno, děkujeme.
Máte na srdci ještě něco? Sem s tím!
  • Vyplňte prosím všechna pole. Doplňte prosím zvýrazněné položky. Stala se chyba. Kontaktujte nás prosím na info@amo.cz
Odebírejte naše novinky: