Mezinárodní expertní konference organizovaná AMO s laskavou podporou Mezinárodního visegrádského fondu a Nadace CERGE-EI. Mediálním partnerem akce byl EurActiv.cz.
Diskuzní otázky:
Panel #1: Jednotný trh: jak moc potřebuje jednotnou žurnalistiku?
- Jak psát o vnitřním trhu? Čím je ekonomická žurnalistika zaměřená na téma vnitřního trhu specifická?
- Lze se oprostit od „národního“ pohledu a do jaké míry?
- Jaká je současná úroveň mediálního zpracování problematiky vnitřního trhu a v čem by se dala zlepšit?
- Je pohled prizmatem vnitřního trhu dostatečně reflektován ve zpravodajství o obecných ekonomických otázkách?
- Jaké konkrétní žurnalistické počiny snažící se o vyvážené informování o čtyřech svobodách, jako například nedávná studie The Guardian, upozorňující na míru využití sociálních dávek Brity v ostatních zemích EU, lze považovat za hodné následování?
- Jakým způsobem se za posledních deset let vyvinul stereotyp „polského instalatéra“ v mediálním prostoru v EU?
Panel #2: Media visegrádských zemí a jejich vliv na fungování vnitřního trhu
- Které hlavní stereotypy mohou bránit hladkému fungování vnitřního trhu mezi zeměmi Visegrádské čtyřky? Do jaké míry media přispívají k posilování těchto stereotypů?
- Je v případech závad kvality výrobků a služeb pozornost médií upřena na konkrétního dodavatele, nebo při informování dominuje země původu (např. kauza polské máslo či polská posypová sůl)?
- Jaké jsou možnosti spolupráce médií v regionu, možnosti společné investigativní žurnalistiky v případech s přeshraničním dopadem a přístup médií k informacím státní správy v dalších zemích EU?
- DATUM A ČAS
Pátek, 6. únor 2015
9:00 – 12:00- MÍSTO
-
CERGE-EI
Ukázat na mapě
Politických vězňů 7
Praha 1 - POŘADATEL
- AMO
- PARTNEŘI
- Mezinárodní visegrádský fond (IVF), Nadace CERGE-EI
- PRACOVNÍ JAZYK
- angličtina
- OFICIÁLNÍ HASHTAG
- #AMO_InternalMarket